Monday, May 9, 2011

Its all about you , MAMA .

Semalam hari apa?
 hari ibu laaa. 
korang semua mesti la sayang ibu sendiri kan.
tipu weh kata tak sayang.
yela tak kesah la panggil ibu , mama , mak , umi , bonda, mummy ke kann.
tetap yang kesayangan tu paling berharga buat kita kan.
yes yes. saya ada mama. dan mama saya yang terhebat.
takde sape dapat lawan laaa.
selamanye mama yang terbaik. i loveyou mama <3


Mama, manusia yang paling tak tahu ape erti penat.
layan kerenah anak anak . nasib la mama saya ada anak 4 orang je. 
kalau yang 7,8,9 ,10 tu?
hmmmm, lagi la penuh dengan kesabaran kan.
 tapi itu la bila fikir balik , banyak sangat pengorbanan mama. 
memang tak boleh nak kira.

saya, anak yang nakal, pemalas ape semua. 
selalu buat sepah. last last sape yang kemas? mama jugak.
kecik kecik dulu semua yang saya nak semua dapat.
kalau tak dapat tu boleh gegar la dunia saya mengamuk.
mama mula mula memang marah.
apa tak nye. nak bende mengarut . permainan la ape la.
sape je nak layan.
tapi mama kan. last last belikan jugak.
semarah marah seorang mama tu mesti dia tak sampai hati tenguk anak dia merajuk ke mgamuk lama lama kalau tak dapat something tu. 

and in fact, sape je tak pernah sakitkan hati mama korang kan.
cakap je ade. 
sebab kita tak dapat lari dari semua tu. 
ye saya? memang pernah sakitkan hati mama.
semua nye pasal benda remeh temeh.
masa tu tak matang lagi.
ikut diri sendiri je. mana nak fikir perasaan orang lain.
sampai la mengguris hati mama.
mama sedih? ehhh, takan suka plak.
hmm, tapi mama tak tunjuk yang dia sedih.
mama masuk bilik, kunci pintu, dia menangis.
masa tu Allah je tahu betapa rasa bersalah tu menusuk kalbu.
saya tak tunggu lama.
saya ketuk pintu sampai mama bukak.
masa tu dua dua dah menangis. 
saya mintak maaf. peluk mama. cium mama.
sumpah tanak buat da :'(

lepas dari kejadian, saya rasa saya da pandai jaga hati mama
hahahah. yela sangat.
tapi betul la. saya dengar cakap taw.
walaupun kadang kadang tu macam geram ke ape.
semua tu kejap je.
sebab saya tahu saya ada seorang mama je.
yang dari saya lahir, dia jaga saya dengan penuh kasih sayang
jadi kenapa mesti geram kalau mama buat kita marah?


hmm. sejak dari kecik segalanya mama buatkan untuk saya.
seriously, mama tak pernah biarkan saya sorang sorang.
everynight mama masuk bilik usap dan cium dahi. 
hmm, bila tadika. mama hantar jemput balik.
sekolah rendah, hari hari mama buatkan bekal suruh saya bawak ke sekolah.
sekolah menengah, segalanya saya kongsi dengan mama. semua kawan kawan saya mama kenal.
time kat plkn pulak. hari hari call. cakap rinduuuuuu. huuuu
then weekend mama datang dengan abah semua bawak makanan sedap sedap.
heeee.
sampai dapat tawaran ke uitm, segala form dan dokumen dokumen yang di perlukan mama yang buatkan.
saya ni ape pun tak boleh. hahahah


sekarang ni dah jadi student uitm.
duduk dah jauh.
jarang balik rumah da. 
bila dapat balik, baru dapat rasa betapa berharganya seorang mama.
dapat peluk cium.
makin jauh kita dengan mama kita , makin kita hargai mereka.
ye betul tak tipu.
saya dapat feel itu.
sebab tu jaga la mereka selagi mereka ada.

mama, ye mama saya memang hebat . tersangat hebat,
saya sayang mama saya !
mama la satu satu nye yang suka sangat cium hidung saya :)
MAMA LAH SUPERHEROIN SAYA
ILOVEYOU MAMA <3





ini untuk mama (walaupun mama tak baca kan) ,

Kepada mama yang dicintai selalu,
anak mama ni janji akan belajar rajin rajin. 
dapat keje bestbest, bagi apa yang mama nak,
jadi anak mama yang terbaik.
ika janji ika akan jaga mama sampai nafas yang terakhir. amin.

Lots of LOVE , ZulaikhaZahari


No comments:

Post a Comment